21. október 2005 bol dňom začiatku oficiálneho predaja Football Manager 2006 (ďalej len FM 2006) v Anglicku, čiže o 2 týždne skôr ako v zbytku sveta (4. november 2005). Vzhľadom k tomu, že pôvodné FM 2005 netrpelo prakticky žiadnymi väčšími nedostatkami a herný koncept tohto manažéra bol skoro perfektný, je vcelku pochopiteľné, že FM 2006 nepriniesla žiadne revolučné zmeny oproti svojmu predchodcovi. Na prvý pohľad sa vlastne zdalo, že sa jedná o skoro identickú hru, a to aj čo do vzhľadu, ale nejaké tie inovácie tam predsa len boli. Jednalo sa o rôzne vylepšenia a zdokonalenia, ktoré robili FM 2006 ešte viac zábavnejším, bez toho aby sa pritom menil základný herný systém.

FM 2006

Jednou z noviniek bol prepracovaný tréning, ktorý prešiel slušnú obmenou a výrazným zjednodušením. Tento krok bol určite na mieste, pretože každý behom chvíľky pochopil, čo má robiť. Hráča bolo možné priradiť do prednastavených alebo vami nadefinovaných skupín a potom posuvníkmi nastavovať záťaž. Tréneri sa navyše mohli starať o všetky dostupné oblasti alebo sa špecializovať na útočenie, obranu, štandardné situácie, atď, čím sa razantne zvýšila efektivita. O výsledkoch tréningu vás v pravidelných intervaloch informovali asistenti. Z ich správ bolo viac než zrejmé, komu váš recept na dobrú formu svedčí a komu naopak moc neprospieva. Každý hráč už mal vo svojich štatistikách tiež prístupnú voľbu s grafickým znázornením jeho tréningovej histórie v podobe prehľadného grafu.

Náležitého ocenenia sa vo FM 2006 dostalo aj Vám čoby manažérom, pretože ste začali zmluvy nielen dojednávať, ale Vy sami ste čas od času boli predmetom zmluvnej dohody. Klub, ktorý ste spočiatku viedli za doslova smiešnu ročnú mzdu, Vám na základe dobrých výsledkov mohol navrhnúť ďaleko lukratívnejšie zmluvu. Ako odmenu Vás potom nechali vybrať z niekoľkých modelov zvýšeného finančného rozpočtu medzi prestupmi a mzdami. Rozhodnutie už bolo len na Vás.

Sports Interactive tiež zapracovalo na vylepšených komentároch a vôbec na celej komunikáciu medzi tímom a Vašou osobou. Priaznivcov mediálnych prestreliek určite potešil oveľa väčší výber odpovedí pri slovných útokoch konkurenčných manažérov. Už to nebolo len pár otrepaných viet, ale napríklad viac ako tucet odlišných reakcií rozdelených do skupín na pozitívne, vtipné, negatívne či prefíkané.

Ďalším novým aspektom bola možnosť príhovoru k celému tímu a jednotlivým hráčom v polčase a na konci zápasu. Počas sledovania zápasu bolo možné použiť novú tzv. rýchlu taktiku. Predtým bolo nutné kvôli každej zmene čakať na prerušenie hry, čo boli mnohokrát zbytočne premárnené minúty. V FM 2006 ste však napríklad pre iné rozostavenie hráčov a ďalšie tímové inštrukcie na nič čakať nemuseli. Stačilo tieto zmeny uskutočniť v špeciálnej záložke pre rýchlu taktiku a mali ste “vystarané”. Táto vychytávka sa ale pochopiteľne netýkala striedania hráčov.

V tomto ročníku ste mohli začať aj fušovať do remesla klubovým lekárom a fyzioterapeutom. Respektíve oni sami vám pri určitých zraneniach navrhli isté riešenie a na Vás bolo zvoliť najlepší variant. Napríklad keď sa pred veľmi dôležitým zápasom zranil kľúčový hráč, bolo možné ho pomocou injekcií dať znovu do kopy, aby mohol hrať.

Väčšia pozornosť sa začala venovať aj rozhodcom, ktorí dostali vlastnú oddelenú štatistiku. V nej ste mali možnosť zistiť, aké má ten či onen arbiter priemerné hodnotenie, koľko už udelil žltých či červených kariet a či má tendenciu často nariaďovať pokutové kopy. To všetko boli veľmi cenné dáta pri voľbe agresivity tímu, či nastavenia výšky vlastnej obranné rady.

Už týchto pár spomenutých vylepšení naznačuje, ze FM 2006 spravila veľký krok vpred, čo len pridalo k zvýšeniu pôžitku pri hraní a priblíženiu k realite. Samozrejme to ešte nebolo to “pravé orechové”, ale bolo to určite vykročenie správnym smerom.

img1

img2

img3

img4

img5

img6

img7

img8

img9

img10

img11

img12

img13

img14

img15

screens: games.tiscali.cz

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.